П`ятниця, 03.05.2024, 08:59
Вас вітає Томашгородська ЗОШ І-ІІ ступенів № 3
Меню сайту
Блоги вчителів
  • Блог Корінь І.М.
  • Блог Гончарук А.В.
  • Блог Щур М.М.
  • Блог Григорчук В.А.
  • Блог Дуди Н.В.
  • Блог Гіс О.І.
  • Блог Яцутик Г.М.
  • Блог Пахнюк В.В.
  • Блог Щерби В.М.
  • Блог Жабчик І.В.
  • Блог Стрілець С.М.
  • Блог Щерби О.А.
  • Блог Прит Т.П.
  • Блог Михайлицького Ю.П.
  • Блог Андріяшева В.Т.
  • Блог Маринича М.П.
  • Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
     

    ОПИС ДОСВІДУ РОБОТИ 

    вчителя трудового навчання

    Михайлицького Юрія Петровича

      

    Увагу вчителя завжди привертали як зміст освіти, так і методика навчання. Особливо актуальними є ці питання зараз, коли здійснюється перехід до нового змісту і структури загальної середньої освіти. Водночас перед освітою постали нові масштабні завдання: модернізація навчального процесу, впровадження нових освітніх технологій і, головне - ставлення до дитини як особистості, що не лише готується до майбутнього життя, а вже тепер реалізує себе у пізнавальній діяльності, має свої інтереси, потреби, особливості розвитку.

    В освітній галузі « Технологія » широко застосовується метод проектів. Його основою є комплексний проект, який формує у школярів загально навчальні вміння, основи технологічної грамоти, культуру праці. Він спрямований на оволодіння уч­нями способів перетворення матеріалів, енергії, інформації та технології їх обробки.

    Метод проектів дає змогу активно розвивати в учнів основні види мислення, творче мислення, творчі здібності, прагнення самому створити, усвідомити себе творцем під час роботи з «неслухняними інструментами», «розумними конструк­ціями», «технологічними системами». В учнів має пробитись і закріпитись звичка до аналізу споживчих, економічних, екологічних і технологічних ситуацій, здатність оцінювати ідеї, виходячи з реальних матеріальних можливостей, уміння вибирати найбільш технологічний, економічний спосіб виготовлення об'єкта проектної діяльності, який би відповідав вимогам дизайну.

    Проектна діяльність є тією якісною основою, яка може реалізувати гуманістичний підхід до навчання, оскільки сприяє формуванню розкріпаченої твор­чої особистості, діяльність якої вже в цьому віці спрямована на впровадження нових ідей, перетворення навколишнього середовища (виготовлення моделей, конструкцій пристосувань), виходячи з різних потреб на основі своїх можливостей.

    Дослідження науковців засвідчили, що творчість - це досить складний і своєрідний процес, якому можна навчитися. Для цього необхідно виявити його закономірності, на основі яких можна створити певні методи або прийоми, володіння якими дозволило б більш ефективно займатися винахідництвом чи проектуванням технологічних об'єктів.

    Важлива умова поліпшення якості навчально-виховного процесу є удосконалення структури і організації уроку технічної праці. Основними шляхами підвищення ефективності уроку технічної праці вважаю такі:

    • удосконалення структури і організації уроку (поліпшення існуючих типів уроку, впровадження підготовчих уроків, практичне та контрольно-залікове заняття);
    • раціональне використання методів і прийомів роботи, які б активізували пізнавальну діяльність учнів, розвивали їхню самостійність, творчість, самоконтроль, тобто сприяли реалізації навчальної, розвиваючої та виховної функції навчання;
    • вміле поєднання колективних, групових та індивідуальних форм навчання;
    • удосконалення системи вправ, ширше використання дидактичного матеріалу, наочності;
    • посилення уваги до реалізації міжпредметних зв'язків, поєднання теорії з практичною діяльністю учнів;
    • удосконалення форм контролю і оцінювання успішності школярів.

     

    Розглянемо деякі з цих шляхів. Визначаючи мету уроку, його зміст і структуру, дбаю про високий виховний і методичний рівень уроку. Ефективність і якість уроку значною мірою залежить від багатьох взаємопов'язаних факторів і особливо від правильної його організації.

    Для організації уроку і успішного впровадження і керування діяльністю учнів, враховую, що процес оволодіння знаннями включає: спостереження за явищами, речами, сприймання інформації; запам'ятовування; застосування знань на практиці; оцінку і контроль правильності дій, узагальнень. На початку уроку чітко ставлю конкретну мету, яку учні повинні досягти в процесі роботи. Багато важить мотивація( чому і для чого це потрібно), а також те що праця учнів буде оцінена в кінці уроку. Важливо, щоб в учнів формувалося правильне розуміння їхньої роботи на уроці. Постійною метою на всіх уроках має стати виховання в кожного учня організованості, наполегливості, високої відповідальності, вимогливості до себе і до інших, прищеплення любові до праці доброзичливості і взаємоповаги.

    Активізуючи діяльність і мислення учнів на уроці добре продумую запитання і вчу вихованців запитувати. Адже там де є запитання - є думка, інтерес, а там де є інтерес - там знання. Головне осердя навчальної праці учнів - урок праці активної, цілеспрямованої. Привчаючись працювати на кожному занятті, учні виробляють в собі звичку власними силами здобувати знання, уміння, навики, добиватись розуміння ролі і місця трудових зусиль у житті, відчуття радості від праці. У тих хто любить працю, формується якісний, допитливий розум.Чим вища майстерність, якою оволоділа рука, писав В.О.Сухомлинський, тим розумніша дитина, підліток, тим яскравіше виявляється її здатність до вдумливого аналізу фактів явищ природи, причинно - наслідкових зв'язків, закономірностей. До злиття майстерності рук і мудрості розуму закликав вчителів видатний педагог.

    Багаторічні пошуки дали змогу мені виробити власну систему роботи з дітьми. Я переконаний, що спочатку необхідно створювати атмосферу колективного творчого пошуку в класі, що дає можливість кожному учневі відчути свою причет­ність до вирішення того чи іншого завдання на уроці. Вивчаю кожного учня як особистість. Аналізуючи результати практичної роботи, відмічаю тих дітей, які з охайністю і точністю її виконали. Запрошую їх в технічний гурток. Ці учні, приходячи в майстерню, можуть виготовляти різні предмети домашнього вжитку, сувеніри, працюючи разом з вчителем учні бачать результати своєї праці, проявляють творчі здібності, реалізують свої задуми у виробах. Недоліки, помилки аналізуються в індивідуальному порядку і все це оптимістично настроює дітей. Радість і задоволення отримують діти, коли в їх руках «оживає» звичайний шматок деревини, фанери, перетворюючись в улюбленого казкового героя.

    Діти - співавтори вчителя в його праці. Кожна відповідь звучить як вираження його власних думок: «Я думаю...», «Я не розумію...», «Я не погоджуюсь...». Така напружена, клопітка робота з дітьми, зокрема з кожним школярем з розвитку їх здібностей дає хороші результати.

    Творчі здібності школярів проявляються на основі їх життєвого досвіду. Невимушена атмосфера під час уроку дає можливість реалізувати свої творчі здібності.Так наприклад на уроках в 7 класі з теми «Виготовлення деталей із зовнішньою фасонною поверхнею» ставлю завдання кожному учню розробити свою

     

    конструкцію підсвічника, при цьому даю лише габаритні розміри. Заохочую тих учнів, які працюють творчо.

    Протягом занять поєдную групові та колективні форми роботи з індивідуаль­ними. Поряд з фронтальними застосовую індивідуальні для стриманих, сором'язливих, мовчазних, а також для дітей з високим рівнем знання програмово­го матеріалу. Учень не одержує готових знань, а з готовністю і радістю в спільних зусиллях напружує свій розум і волю, і навіть при мінімальній участі в такій ситуації почуває себе співавтором у розв'язанні поставленого завдання. З цією метою я намагаюсь поставити учня в ситуацію успіху, щоб він відчув і побачив наслідки своєї роботи. Тому мої учні постійно допомагають підтримувати у належному стані шкільні меблі, виготовляють інструменти для майстерні, таблиці, стенди. В їх руках навіть, на перший погляд,нпотрібна заготовка перетворюється на «запчастину» до шкільного стільця, парти, і.т.д. Під моїм керівництвом учні не просто працюють у школі і вдома, а вчаться бачити звичайне - красивим навколо себе. Я формую в учнів вміння бачити цю красу в текстурі деревини і реалізувати її в роботі.

    Досконалість форми, ліній, естетичне оформлення виробу - неодмінні вимоги при виконанні учнями робіт на уроках трудового навчання і в позаурочний час. Кожен учень на свій розсуд прикрашає виріб, використовуючи доступні для нього способи оздоблення. Учні, яким не вистачає власної фантазії користуються оздобленням за варіантами.

    Практика підказує, щоб достатньо розкрити здібності дітей на сьогодні не достатньо тільки творчої праці, а потрібно бачити їх в неадекватних ситуаціях. Найбільше це проявляється під час проведення ігор. Щоб учні могли вільно висловлювати свої думки при повторенні пройденого матеріалу з того чи іншого питання, я практикую ігрові моменти. Ігри можна проводити не тільки на уроках трудового навчання, але на різних вечорах, вікторинах, конкурсах присвячених трудовій підготовці школярів.

    На заняттях у майстернях перевірка знань, умінь і навичок має не менше значення, ніж на уроках з інших навчальних предметів. Перевіряють знання на заняттях у майстернях звичайно у формі усного опитування на різних етапах уроку: в процесі викладання нового матеріалу, самостійної роботи учня, підбивання підсумків.

    На своїх уроках я використовую тестовий контроль знань, який проводжу по чотирьох рівнях.

    Для прикладу в 5 класі, для перевірки проводжу відтворюючий тестовий контроль( для слабких учнів).

    Наприклад:

    1.  Кернер служить для нанесення невеликих заглибин

    а)  так

    б)  ні

    2.  Різниця між розмірами заготовки і деталі є припуском

    а)   так

    б)   ні

    3.  Ручні ножиці мають довгі ручки для зменшення зусиль при різанні

     

    а)  так

    б)  ні

    4. Лінія від якої починаються всі виміри називають базовою

    а)  так

    б) ні

    5.  Ребра жорсткості на виробах з листового металу призначені для того, щоб
    він не втрачав міцності

    а)  так

    б)  ні

    Оцінювання проводжу так « 10 - 12» - 90 -100% правильних відповідей « 8 - 9 »   - 80 - 90% правильних відповідей « 6 - 8 »   - 70 - 80% правильних відповідей « 2 - 6 »   - менше 70% правильних відповідей

    Я частіше користуюся вибірковими тестами та тестами на вгадування

    Приклад вибіркового тесту: з наведених слюсарних операцій вибираються ті, які відносяться до кінцевої обробки виробів: а) шліфування, б) обпилювання, в) по­лірування, г) різання, або вказати послідовність перелічених слюсарних операцій.

    Тема: Рубання

    1.В яких випадках проводять рубання?

    а)  потрібна висока точність обробки;

    б)  розчленування заготовок;

    в)  знімання шару металу.

    2. Яка точність обробки досягається під час рубання?

    а) від 0,05 до 0,2 мм     б) 0,5 - 1 мм        в) 1,5 - 2 мм

    3. Який кут загострення зубила для рубання

    а)  сталей середньої твердості;

    б)  чавуну;

    в)  алюмінію;

    1)35*     2)45*     3)60*    4)70*     5)40*

    4. З якої сталі виготовляють зубила, бородки?
    а) ст..7;    б) У10А;    в) У7А;

    5) При зніманні великого шару металу застосовують удар... а) плечовий;    б) ліктьовий;    в) кистьовий;

    Тема: Різання металу

    1. Різання ножицями основане на:

    а)  відділенні частини металу під дією ножів;

    б)  пластичній деформації металів;

    в)  пружній деформації;

    2.  Ножиці виготовляють зі сталей:

    а)  СтІ-СтЗ;

    б)   У8, У8А;

     

    в)  спеціальних;

    г)  з чавуну;

    3. Якої товщини листову сталь можна різати ручними ножицями?
    а) від 1,5 до 2,5 мм                б) 0,2 - 1 мм

    в) 0,5 - 2 мм                            г) 1 - 3 мм

    4.  Правильно нагострені ножиці для різання металу повинні...

    а)  не різати папір;

    б)  різати папір;

    в)  м'яти папір;

    5.  Полотно ножівки виготовляють зі сталі марки:
    А) У10А;    б) Р9, Р18;    в) У7А, У8А;

    Тема: Обпилювання

    1. Використання напилків того тчи іншого класу залежить від:
    2. По формі насічок напилки бувають з :

    а)  горизонтальною;

    б)  одинарною;

    в)  рашпільною;

    г)  потрійною;

    д)  подвійною;

    3.  Яка мета обпилювання?

    а)  придати деталі потрібну форму;

    б)  надати деталі міцності;

    в)  надати деталі механічні властивості;

    4.  За кількістю насічок на 1см довжини напилки поділяють на:

    а)  3 номери;

    б) 4 номери;

    в)  5 номерів;

    г)  6 номерів;

    5.  Напилки загального призначення за профілем поділяються на:
    а) 4 типи ;     б) 6 типів;    в) 7 типів ;   г) 9 типів;

    Тема: Контрольно-вимірювальні інструменти

    1.   Найточніше розміри деталі можна виміряти:

    а)  штангенциркулем;

    б)  шаблоном;

    в)  мікрометром;

    2.  Шкала ноніуса штангенциркуля ШЦ-1 розділена на:
    а) 20 частин ;             б) 11 частин;

    в) 15 частин;              г) 10 частин;

    3.  Штангенциркуль ИЩ-1 вимірює з точністю:

    а) 0,02 мм;       б) 0,01мм;     в) 0,1мм;     г) 0,05 мм;

    4.  Мікрометр вимірює з точністю:

    а) 0,02 мм;      б) 0,01мм;     в) 0,1мм;     г) 0,05 мм;

    5.  Довжина шкали ноніуса штангенциркуля ШЦ-1:

     

    а) 21мм;        б) 27 мм;        в) 19 мм;        г) 29 мм;

    Більш складні тести другого рівня типу диктантів з технічної праці. Наприклад:

    1. Процес нанесення на поверхню заготовки зобр*аження називається.
    2. Найточніше розміри деталі можна виміряти...
    3. Штангенциркуль ІПЦ-1 вимірює з точністю...
    4. При розмітці застосовують такі інструменти...
    5. Точність вимірювання мікрометром становить...

    Використовую також тести другого рівня на витягування ланцюжка, тобто відтворення знань. Наприклад:

    1.  Визначити перелік дій та послідовність надання першої медичної допомоги
    при враженні людини електричним струмом:

    а)  повідомлення служби електронагляду про пошкодження лінії електро­
    передачі;

    б) знеструмлення лінії електропередачі;

    в)  виклик швидкої допомоги;

    г)  виконання штучного дихання;

    д) звільнення від струмопровідної частини;

    2.  Поставте у правильній послідовності операції які застосовують при
    виготовленні зображеної на Рисі деталі:

    а)  просвердлити отвори на розмітці;

    б)  розмітити отвори і контур деталі;

    в)  вирізати деталь і обпиляти заокруглення;

    г)  вибрати заготовку із жерсті;

    д)  роз зенкувати отвори і випиляти вушко;

    Тести третього рівня на конструювання для учнів краще підготовлених і здіб­них. Наприклад:

    1. Накресліть кінематичну схему передачі яка дозволяє так рухатись валам Рис.2:
    2. -« »-  (Рис.З);
    3. -« »-   (Рис.4)

    4. Зробити ескіз двох деталей, які входять в з'єднання двох деталей (Рис.5).

    На сьогоднішній день дуже важко вирішувати питання матеріального забезпечення майстерні. Практично на кожному уроці трудового навчання учні виконують трудові завдання. Для економного використання матеріалів ми разом з учнями перейшли на виготовлення міні-виробів. При виборі таких об'єктів роботи враховуються наступні вимоги:

    1. Виріб повинен мати практичне застосування.
    2. При його виготовленні повинні використовуватись всі операції, які передбачені програмою.

    Так, в 5 класі учні виготовляють сувеніри, декоративні вироби з деревини, ящики для зберігання різних деталей, брелоки.

    Шестикласникам пропоную такі об'єкти роботи, як ручки до напилків, сов.очки для прибирання, кухонні дошки, указки.

    Учні 7 класу виконують більш складні вироби: ручки точені з деревини, кернери, зубила, рисувалки.

    Щоб виготовити ці вироби, використовую предмети, які відслужили свій термін, відходи виробництва. Віднайти їх допомагають звичайно діти.

    Праця сама по собі не виховує. Виховують умови, у яких вона здійснюється. Причому залежно від умов може виховуватись як позитивне, так і негативне ставлення до праці. Тому досвідчені вчителі приділяють значну увагу трудовому навчанню пам'ятаючи, наприклад, про те, що умови для його здійснення значно покращуються, коли учні зайняті якоюсь корисною роботою; знають де будуть застосовані результати їх праці. Робота дітей має носити колективний характер, щоб діти контактували між собою, усвідомлювали що вони залежать один від одного, а тому мають ставитись до роботи з повною відповідальністю.

    Велике значення для трудового виховання має творчий характер трудової діяльності учнів.З цією метою в роботу включаю елементи змагання,коли ставиться завдання економії матеріалів, підвищення якості продукції та інше.

    Добре відомо: ефективний урок - це коли учні опановують матеріал у класі. Не якісно проведений урок знань не дає. Результативність уроку прямо залежить від ряду факторів, від якісної підготовки до нього вчителя і учнів, уміння створювати

     

    атмосферу творчості, за якої активно працює думка,, сприймається важливість матеріалу, який вивчається.

    Уже в ході підготовки до уроку і під час проведення уроку розмірковую, на якому етапі більше зупинитися, з яким працювати індивідуально під час самостійного виконання того чи іншого завдання, в який спосіб зацікавити неуважну і незібрану дитину. Організовую справу так, щоб сильні учні опікали слабших, щоб у класі панувала атмосфера розкутості, заінтересованої праці, щоб кожен міг запитати вчителя, поділитися з ним міркуваннями, щодо виконуваної роботи і т.д. Отже практично реалізовую єдність знань, умінь, переконань і практичних дій.

     

    Вхід на сайт
    Пошук
    Календар
    «  Травень 2024  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031
    Архів записів
    Друзі сайту
  • Осницька ЗОШ І-ІІ ст.
  • Шкільний кабінет
  • Острів Знань
  • Кабінет фізики РОІППО
  • Томашгородський НВК
  • Томашгородська ЗОШ №2
  • Конкурс "Левеня"
  • Рокитнівська РДА
  • Рокитнівська Районна Рада
  • Новини Рокитнівщини
  • Copyright MyCorp © 2024

    Зробити безкоштовний сайт з uCoz