СТАТУТ
учнівського самоврядування
Томашгородської загальноосвітньої школи І – ІІ ступенів №3
І.Загальні положення
1. Учнівське самоврядування Томашгородської ЗОШ І – ІІ ст.№3 регламентує свою діяльність на підставі нормативно – правових актів: Конституції України,Всесвітньої декларації про права дитини, Законів України «Про освіту», «Про громадські організації»,Статуту школи.
2. Учнівське самоврядування пропагандує дружні взаємини та співпрацю з різними громадськими організаціями на принципах взаємоповаги і незалежності; співпрацює з педагогами і батьками.
ІІ.Мета та завдання шкільного органу самоврядування.
1.Різностороньо розвиватися, самовдосконалюватися, само реалізуватися на благо собі, своїм ровесникам, школі, своїй родині, народові України.
2. Забезпечувати і захищати права та інтереси учнів на основі виконання правил і законів школи.
3. Формувати почуття відповідальності, свідоме ставлення до участі кожного у важливих справ шкільного життя, оволодівати наукою управління.
4.Сприяти реалізації інтересів, можливостей, бажань дітей.
5.Прагнути узгодженості й балансу інтересів між учнями і дорослими.
ІІІ. Органи управління учнівського самоврядування
Права та обов’язки
1.Вищим органом учнівського самоврядування школи є загальні учнівські збори школи які скликаються раз на рік, і вирішують поточні важливі справи шкільного життя.
2.Керівні функції учнівського самоврядування виконує учнівський парламент,який скликають щомісяця.
3.Виконавчим органом самоврядування є учнівські комісії, які обирають на засадах вільного і рівноправного висування кандидатів кожним класом школи.
4. Структуру та склад органів учнівського самоврядування обговорюють і затверджують на учнівських зборах, шляхом відкритого голосування.
5. Головою парламенту може бути учень 5 – 9 класів, якого обирають відкритим голосуванням на учнівських зборах.
6.Старосту класного колективу обирають загальні класні збори- лідерів класу. З їх числа формують старостат.
7. Форми діяльності рад, комісій, визначають на засідання парламенту.
ІV.Організація роботи учнівського парламенту
1.Всю роботу учнівського парламенту проводить голова. Він може бути присутнім на засіданні педагогічної ради, а також брати участь в обговоренні питань пов’язаних із навчанням,вихованням учнів школи.
2.Голова парламенту разом із класними керівниками розглядає заяви учнів школи щодо відпуску з навчальних занять, подає пропозиції дирекції школи щодо проведення тематичних вечорів, дискотек, святкування днів народжень тощо, відповідає з проведення щомісячних загальношкільних лінійок.
3. Засідання парламенту проводить голова один раз на місяць (у понеділок),де обговорюється план роботи на наступний місяць і аналізується робота комісії за попередній. Рішення та постанови доводяться до відома всіх учнів.
4. Кожен із п’яти радників формує комісії з представників, обраних у класах. Кожна комісія планує свою роботу на семестр. Це перш за все цікаві виступи на загальношкільних лінійках.
V. Вибори учнівського парламенту
1. Голова парламенту та радники обираються учнями школи на загальних зборах на початку навчального року терміном на 1 рік.
2. За тиждень до виборів учнівського парламенту організовує свою роботу виборча комісія, яка складається з представників по одному від кожного класу.
3. Клас, група учнів, окремі учні висувають кандидатури на посади голови парламенту та його радників. Ці кандидатури реєструються і доводяться до відома учнів.
4. Виборча комісія готує, якщо в цьому є необхідність, бюлетені для таємного голосування; оголошує дату проведення загальних зборів учнів.
5. Парламент обирається в тому разі, якщо на зборах присутні більш як половина учнів, що навчаються в школі.
6. На зборах заслуховують виступи учнів школи, вчителів, у яких висвітлюються моральні та ділові якості кандидатів.
7. Після голосування виборча комісія підбиває підсумки виборів і доводять їх до відома зборів.
8. Кандидат вважається обраним, якщо за нього проголосувала найбільша кількість учнів.
VІ. Робота комісії учнівського парламенту.
1.Радник освіти очолює комісію навчання,
дисципліни і порядку.
Комісія організовує роботу, спрямовану на розвиток пізнавальних інтересів та підвищення успішності учнів 5 – 9 класів:
- бореться з пропусками уроків, спізненнями;
- введе облік відвідування;
- здійснює контроль за виконанням режиму дня та успішністю учнів;
- організовує взаємодопомогу у навчанні;
- контролює виконання письмових домашніх завдань;
- контролює ведення щоденників;
- сприяє вихованню свідомої дисципліни і культури поведінки учнів у школі та за її межами;
- контролює зовнішній вигляд учнів;
- проводить роботу з учнями, які порушують дисципліну.
2.Радник інформації та просвіти очолює комісію
прес- центру.
Комісія об’єднує творчо обдарованих учнів,які розуміють значення інформації в житті в школи та самі дбають про її поповнення:
- випускає інформаційні бюлетні;
- збирає матеріали для історії школи;
- проводить конкурс класних стіннівок, газет;
- працює над формуванням в учнів власної думки, вмінням висловлюватись і слухати, організовує інформування учнів про
- організовує зустрічі з цікавими людьми різних професій; тематичні вечори, пізнавальні конкурси.
3. Радник культури та спорту очолює
культмасову комісію.
Культмасова комісія працює над:
- участю у плануванні поза навчальної діяльності учнів;
- залучення учнів школи до художньої самодіяльності;
- організовує роботу спортивних секцій, змагань;
- пропозиціями щодо проведення певних заходів, організації поїздок;
- організовує виставки учнівських робіт;
- аналізом участі учнів у позакласній роботі, вивченням творчих можливостей учнів і сприянням їх розвитку.
4. Радник Милосердя очолює комісію добрих справ.
Комісія надає допомогу самотнім престарілим,організовує шефство над ветеранами війн та праці, вітає їх з нагоди знаменних дат:
- здійснює благодійну діяльність, що сприяє розвитку людинолюбства, співчуття до труднощів і турбот інших людей;
- стимулює моральну повноцінність ровесників дітей інвалідів,залучає їх до своїх колективних справ;
- бере шефство над початковими класами, розучує різноманітні рухливі ігри, проведення свят, ранків;
- організовує тренінги про здоровий спосіб життя.
5.Радник Довкілля очолює комісію екологічної служби.
Екологічна служба спрямовує зусилля учнівської молоді на розвиток екологічної культури, захист довкілля:
- організовує природоохорону діяльність учнівської молодді;
- організовує «Зелений паросток майбутнього», «Збережемо ялинку», «Збережемо первоцвіти»;
- організовує та проводить акції щодо прибирання та озеленення шкільної території, класних кабінетів;
- проводить роз’яснувальну роботу щодо основ екологічної правозахисної діяльності;
- реалізує тренінгові програму «Збережемо довкілля».
Положення про педагогів-радників
Педагоги-радники:
- обираються учнівським самоврядуванням з числа вчителів, які дають на це згоду, враховуючи бажання педагогів опікуватися учнівським самоврядуванням;
- виконують функцію посередників між самоврядуванням і вчителями, батьками та місцевою громадою;
- корегують діяльність «Лідера».
Основні напрямки діяльності:
- методично правильно готувати учнів до самоврядування;
- педагогічно грамотно керувати їх діяльністю;
- поступово розширювати функції самоврядування в різних сферах діяльності;
- рекомендувати органам самоврядування суспільно значущі і цікаві колективні справи;
- чітко визначати обов’язки;
- включати в систему самоврядування якомога більше число учнів;
- зміцнювати і розвивати колективні традиції;
- організовувати постійний контроль за виконанням єдиних педагогічних вимог до учнів за допомогою самоврядування.